OM NIKKB

NIKKB arbejder målrettet med at formidle og nyttiggøre forskning.

NIKKB udbyder og videreudvikler efteruddannelse til nordiske kiropraktorer.

NIKKB varetager konsulentfunktion og kvalitetssikring på røntgenområdet.

NIKKB varetager den praktiske afvikling af turnustjenesten for kandidater i klinisk biomekanik.

Kalender


Fra strategiens indledning:

Nordisk Institut for Kiropraktik og Klinisk Biomekanik (NIKKB) er kiropraktorernes videnscenter. Kort og godt. Og det er et navn, der forpligter. Men NIKKB er mere end blot det center, hvor nordiske kiropraktorer kan hente viden og blive opdateret på deres fag. Det er samtidig et forskningsinstitut, der producerer original sundhedsvidenskabelig forskning inden for kiropraktik og klinisk biomekanik, og hvor der arbejdes målrettet med at formidle og nyttiggøre forskning; en servicevirksomhed, hvor danske kiropraktorklinikker kan tilkøbe lovpligtigt røntgenfysisk tilsyn og lagring af digitale røntgenoptagelser samt få gratis konsulentbistand ved anskaffelse af røntgenanlæg og generel kvalitetssikring på røntgenområdet; en kursusenhed, der udbyder og videreudvikler postgraduat efteruddannelse til kiropraktorer i de nordiske lande; en serviceenhed, der forestår den praktiske afvikling af det lovpligtige turnusforløb for kandidater i klinisk biomekanik. Og sidst, men ikke mindst, er NIKKB en moderne arbejdsplads og det daglige omdrejningspunkt for en række medarbejdere – en arbejdsplads, der har formuleret en vision om at gøre instituttet til international førende inden for forskning, vidensformidling og kvalitetssikring inden for kiropraktik.

Vores ambitioner er høje, arbejdsopgaverne er mange, og målgrupperne varierer afhængig af den konkrete kommunikationsopgave. Disse elementer gør, at kommunikationsindsatsen på NIKKB ofte er kompleks og langt fra entydig, og der stilles krav til den enkelte medarbejder om kommunikativ intuition og fælles forståelse af instituttets opgave og funktion.

Nærværende kommunikationsstrategi for NIKKB for perioden 2011-2014 vil anvise nye målgrupper, mål og principper for NIKKB’s kommunikationsindsats, udpege nye forpligtende strategiske mål for kommunikationen samt præsentere fem nye kommunikationsmæssige prioriteter.

Strategien er et vigtigt operationelt redskab for NIKKB, der skal skabe retning og medvirke til at videreudvikle, styrke og fremme vores brug af kommunikation og være rammen, der driver vores fælles adfærd i årene, der kommer.

Strategien retter sig mod NIKKB’s forskellige interessenter, eksternt såvel som internt. Instituttets medarbejdere er alle vigtige aktører i NIKKB’s kommunikation, og alle er derfor omfattet af både rettigheder såvel som ansvar i forhold til kommunikationen – både i planlægningen og udførelsen.
Denne kommunikationsstrategi afløser kommunikationsstrategien for perioden 2005-2010.


Download NIKKB's kommunikationsstrategi 2011-2014 her.
Nordisk Institut for Kiropraktik og Klinisk Biomekanik (NIKKB) er kiropraktorernes videnscenter. Kort og godt. Og det er et navn, der forpligter. Men NIKKB er mere end blot det center, hvor nordiske kiropraktorer kan hente viden og blive opdateret på deres fag. Det er samtidig et forskningsinstitut, der producerer original sundhedsvidenskabelig forskning inden for kiropraktik og klinisk biomekanik, og hvor der arbejdes målrettet med at formidle og nyttiggøre forskning; en servicevirksomhed, hvor danske kiropraktorklinikker kan tilkøbe lovpligtigt røntgenfysisk tilsyn og lagring af digitale røntgenoptagelser samt få gratis konsulentbistand ved anskaffelse af røntgenanlæg og generel kvalitetssikring på røntgenområdet; en kursusenhed, der udbyder og videreudvikler postgraduat efteruddannelse til kiropraktorer i de nordiske lande; en serviceenhed, der forestår den praktiske afvikling af det lovpligtige turnusforløb for kandidater i klinisk biomekanik. Og sidst, men ikke mindst, er NIKKB en moderne arbejdsplads og det daglige omdrejningspunkt for en række medarbejdere – en arbejdsplads, der har formuleret en vision om at gøre instituttet til international førende inden for forskning, vidensformidling og kvalitetssikring inden for kiropraktik.

Vores ambitioner er høje, arbejdsopgaverne er mange, og målgrupperne varierer afhængig af den konkrete kommunikationsopgave. Disse elementer gør, at kommunikationsindsatsen på NIKKB ofte er kompleks og langt fra entydig, og der stilles krav til den enkelte medarbejder om kommunikativ intuition og fælles forståelse af instituttets opgave og funktion.

Nærværende kommunikationsstrategi for NIKKB for perioden 2011-2014 vil anvise nye målgrupper, mål og principper for NIKKB’s kommunikationsindsats, udpege nye forpligtende strategiske mål for kommunikationen samt præsentere fem nye kommunikationsmæssige prioriteter.

Strategien er et vigtigt operationelt redskab for NIKKB, der skal skabe retning og medvirke til at videreudvikle, styrke og fremme vores brug af kommunikation og være rammen, der driver vores fælles adfærd i årene, der kommer.

Strategien retter sig mod NIKKB’s forskellige interessenter, eksternt såvel som internt. Instituttets medarbejdere er alle vigtige aktører i NIKKB’s kommunikation, og alle er derfor omfattet af både rettigheder såvel som ansvar i forhold til kommunikationen – både i planlægningen og udførelsen.
Denne kommunikationsstrategi afløser kommunikationsstrategien for perioden 2005-2010.

(Fra strategiens indledning)