E-mail Print Eksport til iCal-format

Strategisk forretningsudvikling

 

Arrangement:
Strategisk forretningsudvikling
Dato:
11.05.2019 09.30 - 17.00
Hvor:
SDU - Odense M.
Kategori:
Efteruddannelse

Beskrivelse

En klog mand sagde engang: ” Hvis du ikke tager hånd om udviklingen, tager udviklingen hånd om dig”


Indhold

Var du til Faglig Kongres 2018? I så fald hørte du måske Christel Pirons tankevækkende oplæg:
”Er faglighed ikke længere nok?”; et oplæg om den hastige forandring af det sundhedsfaglige marked, og om nye markedsvilkår og samfundstendenser, som du som virksomhedsejer kommer til at forholde dig til.

Behovet for at omstille og forny sin forretningsmodel er større end nogensinde, men det rejser nogle spørgsmål, som kurset sætter fokus på:
• Hvad er en forretningsmodel egentlig, og hvordan skaber og forandrer man sin egen forret-ningsmodel?
• Har du mon overblik over klinikkens nøgleressourcer, indtægtsstrømme, kundesegmenter, og hvordan klinikkens forretningsmodel spiller sammen med tendenser i samfundet?
• Hvordan kan du omsætte vision og ideer til konkret handling og forandring?
• Og hvordan får du egentlig taget hul på en strategiproces i en travl hverdag, hvor det ellers er patienten, der er i fokus?

Det bliver et fantastisk kursus, for dig der gerne vil noget mere…


Mål
På kurset i Strategisk Forretningsudvikling får du:

  • Et effektivt, visuelt og intuitivt værktøj til at skabe og/eller forandre din egen forret-ningsmodel.
  • Viden om hvordan du via et simpelt billede kan kommunikere din strategi- og handlings-plan til medarbejdere, banker og andre samarbejdspartnere.
  • Med udgangspunkt i den populære strategibog, Business Model Generation, får du et vi-suelt koncentrat over forretningsmodeller, der vil skabe overblik i din egen klinik. Bogen er inkluderet i kursusprisen og vil fungere som hjælpeværktøj i processen.
  • Du får på kursusdagen mulighed for at arbejde hands-on med modeller og teorier, som kan anvendes i din egen klinik.
  • Kurset efterfølges at en eftermiddags/aften-workshop afholdt regionalt, hvor du får hjælp og inspiration til udvikling af egen forretningsmodel og strategiplan.
  • Kursets underviser er Christel Piron, som til dagligt er direktør i en Early Stage Kapital-fond, der investerer i nye digitale virksomheder, som disrupter forskellige branchers tra-ditionelle tilgang til et marked. Christel har arbejdet med strategi og forretningsudvikling i mange år og sidder blandt andet som bestyrelsesformand i en af de nye tandlægekæder, som har taget fremtidsudviklingen i egen hånd.


Form

Indlæg, diskussion, gruppedrøftelser, hands-on, case-arbejde


Underviser

Christel Piron

Christel Piron strategisk forretningsudvikling


Kursusleder

Nanna Sønderkær Meyer


Antal deltagere

Maks. 25 
Når kurset er fuldt booket, er det muligt at blive skrevet på venteliste ved at registrere sig på linket nederst på siden.

Pris

DKK 6.250,00
Kursusprisen er inklusiv forplejning i løbet af dagen.

Dato og tid

Lørdag den 11. maj 2019 kl. 9.30 - 17.00

Opfølgning på udviklings-labs, én af dagene vælges:
Region Hovedstaden: Tirsdag den 4. juni 2019 kl. 17.00 - 21.00
Region Midtjylland/Syddanmark: Tirsdag den 11. juni 2019 kl. 17.00 – 21.00
Nøjagtig lokation for labs annonceres senere.

Tilmelding

Senest mandag den 25. marts 2019

Kompensation

Kurset udløser ikke kompensation for tabt arbejdsfortjeneste.

 

Registrering efteruddannelse

Kurset registreres som 11,5 timers efteruddannelse i kategorien Kommunikation.

 

Sted

SDU Kort
Sted:
SDU   -   Hjemmeside
Gade:
Campusvej 55
Postnummer:
5230
By:
Odense M.
Land:
Denmark

Registrering

Denne session er ikke offentliggjort Denne session er ikke offentliggjort